FAQ - Ofte stillede spørgsmål
Her finder du svar på de spørgsmål private udlejere oftest stiller angående deres annoncering på Sommerhusportalen. Vi anbefaler at du gennemlæser spørgsmål og svar,
da du her finder mange gode tips til hvordan du optimerer din annonce bedst muligt.
Hvorfor fremkommer mit hus ikke når man bruger søgefunktionen ?
For at dit sommerhus skal fremkomme under en periodesøgning, så kræver det, at du har angivet ankomstdag samt oprettet periodepriser.
Derudover skal du regelmæssigt opdatere din udlejningskalender (mindst hver 2. måned) med ledige/optagede perioder.
Dette er en nødvendighed, da vi kun ønsker at lejerne får huse frem i søgningen, som rent faktisk er ledige.
Billederne på min annonce ser forkerte ud ?
For at opnå det bedste resultat, skal du sørge for at uploade billeder i "landscape-format" og helst i en god kvalitet.
Vi anbefaler billeder i minimum 900 x 600 pixel i størrelsesformatet 1.5:1 (d.v.s. at bredden er 1.5 gange højden).
Jeg ønsker ikke den tyske annonce vist ?
Hvis du ikke har en tysk annoncetekst og dermed ikke ønsker annoncen aktiv på vores tyske side, så kan du nemt deaktivere denne.
Vælger du , så har du nederst muligheden for aktivere/deaktivere henholdsvis din danske og tyske annonce.
Hvordan får jeg tilføjet kortvisning til min annonce ?
I Ejerservicemenuen vælges . Felterne GPS koordinater skal udfyldes med koordinaterne for længdegrad og breddegrad.
Koordinaterne kan du finde ved at taste din adresse i eksempelvis Google Maps eller på siden www.findvej.dk.
Koordinaterne skal indtastes med punktum som seperator. Eksempelvis 56.12421 og 8.21532
Jeg ønsker ikke at modtage generelle lejer-efterlysninger ?
Når en lejer efterlyser en bolig som matcher dine data, og når din udlejningskalender ikke er markeret som optaget i den ønskede periode,
så vil du modtage en generelt lejerefterlysning. Det er vigtigt at forstå, at dette ikke er en forespørgsel på dit sommerhus. Derimod er det en
invitation til dig, til at byde ind med et godt tilbud til lejer. Der er ofte mange om buddet, så tilbuddet du giver bør være attraktivt.
Hvis du ikke ønsker at deltage i dette, så kan du via vælge at du ikke ønsker at modtage generelle lejerefterlysninger.
Hvorfor modtager jeg flere kopier af mailforespørgsler ?
Når en lejer vælger at sende kontaktformularen på et privat sommerhus, så går der et par sekunder inden mailen bliver afsendt.
Desværre er der nogle lejere der er meget utålmodige, som klikker igen og igen på send-knappen, hvilke kan resultere i at henvendelsen til husejer bliver afsendt flere gange.
Lejere kontakter mig, men jeg modtager ingen mail ?
Der kan være flere årsager til at mailforespørgsler ikke når frem til husejer. Typisk er det modtagerens mailudbyder, der blokerer mailen som værende SPAM - eller mailen kan ende i modtagers SPAM mappe / uønsket mail.
Så tjek løbende din "uønsket post" mappe i dit mailprogram.
Husk at du også via menupunktet i Ejerservice kan se en kopi af alle henvendelser sendt til dig.
Har du en betalings- eller linkannonce, så kan du under angive dit mobiltelefonnummer. Hvis det er angivet, vil du også modtage en SMS, hver gang der sendes en lejerhenvendelse til dig.
Hvorfor er der sommerhuse fra bureauer på portalen ?
Sommerhusportalen er en annoncedatabase, hvor alle kan annoncere. Årsagen til at vi kan tilbyde private udlejere at annoncere gratis på portalen er jo netop, at nogle andre må betale.
Og det koster en hel del at drive portalerne (hosting, datalinier, SMS-tjeneste, abonnementer samt annoncering), så vi er afhængig af annoncekronerne.
Hvordan får jeg bedre udlejning ?
Først og fremmest er det vigtigt at din annonce er indbydende. Dette gøres ved at tilføje så mange fotos som muligt. Helst fotos i høj opløsning og lyse farver.
Derudover skal du have en detaljeret husbeskrivelse og kort-visning af huset.
Derudover er det vigtigt at du har priser og en opdateret kalender. Ellers vil dit hus ikke blive vist ved periodesøgninger, hvilket udgør over 75% af alle visninger.
Endelig kan vi kun anbefale at du tegner en betalingsannonce (til 399 kr/årligt). Betalingsannoncer vises før gratisannoncer, og vises desuden på flere portaler. Samlet giver det typisk 25-50% flere visninger end en gratisannonce.